Thursday, October 11, 2012

Masalah

Kadang-kadang jadi manusia tu, jangan mulut celupar. Rasanya, kau tak perlu terasa kalau benda takde kena mengena dengan kau. Where's your balls man? Kerja kau cakap belakang. Cakap dekat muka aku la kalau kau berani. Kalau kau rasa kau betul, tak perlu terasa kut. Aku cuma beri peringatan. Untuk kebaikan. Aku nak semua orang faham dan beri kerjasama. Supaya semua benda boleh selesai. Aku akui semua orang buat kerja dengan baik, excellent. Yang bagus tu bagus lah, yang tak bagus yang aku marah ni cerita dia.

Mungkin aku nampak macam tak buat apa-apa. Secara fizikal, mungkin korang lebih penat dari aku. Ye, aku akui. Tapi aku penat layan kerenah manusia yang macam-macam. Termasuk satu yang macam kau ni. Kau memang dari awal tak suka aku kan? Then, semua yang aku buat, kau rasa salah. Sebab kau benci aku. Aku buat apa pun memang tak kena dkt mata kau.

Bermula dari hari ni, aku tak nak ambik tau lagi apa-apa yang kau nak cakap pasal aku. Memang aku tak sempurna. Kau pun.

Tapi sekurang-kurangnya, aku tak mulut kurang ajar macam kau.

0 comments: